Діагностика аутизму PEP-3
Діагностика аутизму PEP-3 дозволяє комплексно оцінити нерівномірно представлені сильні і слабкі (з точки зору навчання) сторони дитини, притаманні для РАС і пов'язаних з ним порушень розвитку. З її допомогою визначається рівень розвитку навичок та збираються дані, необхідні для встановлення правильного діагнозу, а також визначення форми і важкості відхилення. Вона складається зі стимульного матеріалу для оцінки стану дитини і додаткового опитування для батьків чи опікунів.
Діагностика проводиться сертифікованими фахівцями у «Центрі Стимуляції Мозку». Тестування дозволяє комплексно оцінити слабкі і сильні сторони дитини з точки зору можливостей навчання та скласти ефективну індивідуальну корекційну програму.
Для діагностики аутизму (РАС) та ін. порушень фахівці центру використовують безліч методик, таких як Ados, CASD, ADI-r, Leiter-3, Conners-3, WISC-IV, ADOS-2. У цій статті ми поговоримо про переваги методики PEP-3. З огляду на значний перелік порушень різного ступеня важкості, що об'єднуються терміном РАС чи психолого-освітній профіль (psychoeducational profile або PEP), метод ТЕАССН успішно застосовується при плануванні індивідуальних освітніх програм для дітей.
Кому і для чого потрібна методика PEP-3?
Психоосвітній профіль по методиці ТЕАССН складений для обстеження дітей з розладами аутистичного спектра, щоб дати диференційовану оцінку здібностям дитини до навчання. У дитини з РАС розвиток психічних функцій відбувається нерівномірно. Цей важливий практичний момент враховується методикою PEP-3. Психоосвітній профіль допомагає точніше визначити рівень розвитку навичок, що дає важливу інформацію про ступінь важкості відхилення, щоб встановити діагноз.
Крім того, аутизм-тест за цією методикою забезпечує можливість:
- оцінити рівень адаптації дитини;
- проаналізувати ефективність навчання;
- визначити успішність педагогічного та терапевтичного втручання.
PEP-3 може застосовуватися не тільки для діагностики. Програма ТЕАССН ー це практичний спосіб відстеження змін освітнього профілю дитини за певний період часу, а також дезадаптивних форм поведінки в динаміці.